Les llistes de correu dels artistes: indispensables o pur frikisme?

Les mailing lists o llistes de correu són incòmodes, fan mandra i ens lleven les ganes d’obrir el correu. I res pot ser pitjor per als integrants de DdRV que no consultar el seu compte de Gmail o similars…

Ens fan mandra perquè solen enviar informació anodina i insubstancial per a qui ja coneix la majoria de notícies musicals mitjançant altres eines (blocs temàtics, revistes especialitzades). Per a què volem que U2 o Coldplay (per posar dos exemples) ens envien setmanalment un o més correus anunciant noves dates de la seua gira (per a què tenim Last.fm, doncs?) o ens oferisquen participar en el sorteig d’un disc signat per ells entre un milió de persones? Sincerament, per a res.

Especialment dur se’ns fa això de descarregar-nos una cançó gratuïtament des de la web d’un artista a canvi de donar-li la nostra adreça de correu… spam garantit. Ens ha passat això amb els últims singles de Coldplay o de Vampire Weekend. Òbviament, es tracta d’una maniobra de màrketing, probablement ni tan sols consensuada amb els artistes, per intentar ‘vendre’ productes musicals als fans.

Vampire Weekend, un dels últims grups amb qui hem patit la tortura de les 'mailing list'

Tot i això, i malgrat el fet que hem passat de l’era del correu a la de les xarxes socials encara hi ha persones subscrites a llistes de correu oficials dels artistes que els agraden,… però per què triomfen les mailing lists? Per què hi ha gent que no se’n esborra un cop descarregat el tema?

Des de DdRV tenim una teoria. El nombre de talifans ha augmentat de manera insuportable després de l’aparició de fenòmens tan diversos a la par que burlescos com Crepúsculo (no confondre amb el pobre Joe!) o Tokio Hotel. Només podem entendre la lògica de seguir aquestes llistes si n’ets un talifan… o si la llista ofereix informació o regals (en forma de cançons) realment útils.

En qualsevol cas, nosaltres apostem decididament per altre tipus de llistes: les col·laboratives, en què tot el món pot participar i enviar correus a tots els subscrits… comunicació multilateral!!!

Anuncis

12 comentaris

Filed under Xarxa i música

12 responses to “Les llistes de correu dels artistes: indispensables o pur frikisme?

  1. Contingut realment interessant, tant la informació com els comentaris! Procureu mantenir la coherència en el tamanys de les imatges i de les pantalles de vídeo. Quina és l’etiqueta d’aquesta entrada? Ens direu alguna cosa sobre el podcasting, veritat?

  2. Rosanna

    L’anterior comentari era meu, com haureu deduït;)

  3. Rosanna

    Se m’oblidava: activeu el calendari perquè puguen buscar-se les entrades anteriors més còmodament.

  4. Ana M.

    Who gives a fuck about an Oxford comma?
    I’ve seen those English dramas too
    They’re cruel
    So if there’s any other way
    To spell the word
    It’s fine with me, with me

    VAMPIREWEEKENDFOREVER!

  5. En cap àmbit podem escapar ja d’aquell enorme monstre que es diu anomenar-se “mercat”, i el spam i totes aquelles estratègies “de màrketing d’incògnit”, tant a la música com en tants altres espais culturals, en són una bona proba.

  6. María Prieto Vicente

    Cierto, las listas de correo son un incordio. Yo tuve que dar mi email para descargarme la canción de Coldplay y estuve recibiendo noticias sobre la gira del grupo durante meses. La verdad es que lo que más me molestaba era que no podía ir a ninguno de los conciertos que daban, así que cada vez que recibía un email de ellos me ponía de mal humor. Pura frustración.

  7. Ens obliguen a donar les nostres dades en totes les webs que visitem: fins a on arribarem? Després, el correu està ple de spam molest. Crec que el mailing deuria estar penat per llei, i això que mai he sigut partidari de la repressió, però si no posem límits als mercat, estiguem verdaderament fotuts. Caldria preguntar el temps vital que perdem esborrant aquestos missatges inútils.

  8. Estic amb Sergio, quan obrisc el correu el trobe ple!! I la veritat és que ja no sé qué fer. Cap idea?
    Sóc de l’opinió que no fa falta que ens envien correus d’aquest tipus, si vull alguna cosa ho tinc molt fàcil per a trobar-la pel meu compte, no necessite aquest bombardeig.

    M’encanta el blog!!

  9. Estoy harto de recibir correos informativos, cuando la gran parte de las veces no sirven para nada. Además, cuando te quieres enterar de algo nunca encuentras el correo que te interesaba, entre la gran cantidad de spam.

  10. susannalt

    Iep, cuidaíto amb el que diem de Vampire weekend, hahahaha. Però teniu tota la raó del món: l’spam continuat fa que fins i tot acabes perdent l’interès per la qüestió. I això de què hàgem d’anar donant el nostre correu a tot el món senzillament m’indigna, i cada cop passe més de fer-ho (tant de bo ho haguera fet abans, però!).

    PS: Twilight is EVIL.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s