Música a les xarxes socials: revelació o estafa?

Si l’altre dia parlàvem de la incorporació de Google a la batalla per la música en Internet, ara ens hem assabentat que no es tracta de l’únic gegant 2.0 que no vol quedar-se sense la seua part del pastís. Les grans empreses han vist que el futur de la música passa ineludiblement per la xarxa i ningú no es vol quedar enrere. Evidentment, Facebook tampoc.

És per això que, a partir d’ara, permetrà als seus usuaris regalar música a través de la seua Gift Shop. Això sí, per a adquirir els regals de Facebook els usuaris els han de comprar amb els crèdits de la xarxa social (que es compren amb diners dels de veritat). Els usuaris dels EUA ja poden comprar cançons en streaming per 1 crèdit o descarregar l’mp3 per 10 crèdits (cada crèdit equival a 9 centaus de dòlar). Hi ha un inconvenient, però: el destinatari del regal pot reproduir-la des del News Feed del seu Facebook o des de Lala, només una vegada. La resta de reproduccions estaran limitades a un clip de 30 segons, que també podran escoltar els amics de l’usuari. Des del nostre punt de vista, una estratègia molt poc arriscada i massa restrictiva, que no s’adapta a la facilitat amb què es pot escoltar música actualment a Internet.

L’altra companyia que mou fils en aquest sentit és MySpace. Tot i que els de la News Corporation han servit a milers de grups per a donar-se a conéixer i sempre han mostrat una especial sensibilitat en l’aspecte musical, fa temps que la xarxa social ha quedat desfasada. Açò és degut, potser, a les seues poques opcions de personalització i la poca qualitat estètica dels seus espais. És per això que han anunciat una estratègia de retorn.

Aquesta estratègia consistirà en l’oferta de nous serveis relacionats amb la música, entre ells el de l’obertura d’un nou portal de videoclips, el MySpace Music Videos. Aquest lloc emmagatzemarà clips dels seus socis llicenciats actuals, i oferirà als usuaris recomanacions basant-se en els vídeos que veuen els seus amics. La xarxa social ha llançat també MySpace Artist Dashboard, que donarà als artistes i a les discogràfiques més informació sobre els perfils i descàrregues de la seua web. A més, d’ara endavant s’inclouran enllaços per a la compra de música en iTunes, Amazon i iLike als espais de MySpace Music.

Vist açò ens preguntem: és realment necessari en el context en què ens trobem? Representa realment un pas endavant? Des de Decibels de Ràdios Veïnes seguim apostant decididament per l’Spotify o, en el seu defecte, per les formes de transmissió de la música més directes, més lliures i menys restritives.

6 comentaris

Filed under Google, Spotify, Xarxa i música

6 responses to “Música a les xarxes socials: revelació o estafa?

  1. Me habían invitado a Facebook Music, pero no me había parado a mirar qué era. De nuevo, vuelvo a estar de acuerdo con vosotros: yo también prefiero Spotify. Ya es hora de que la cultura musical sea totalmente libre.

  2. Totalmente de acuerdo, me temía la estafa de Facebook Music y cuando me invitaron al grupo pasé de aceptar, porque se le veía el plumero rollo cadena de mensajes hotmail “si no lo reenvias quitarán el MSN”. Ante eso, webs como Jamendo, Spotify o MySpace suponen una liberación musical en toda regla y una gran oportunidad para conocer a grupos que no pueden/quieren llegar a los oyentes por otras vías.

  3. susannalt

    Estic d’acord amb el que dieu: actualment hi ha maneres molt senzilles i gratuïtes d’escoltar música a Internet a l’abast de l’usuari, així que l’estratègia de Facebook està desfasada. Supose que confien en què la idea funcione basant-se en el “glamour” del Facebook: és com l’anunci d’Actimel, quan es diu allò de “Danone no lo fabrica para otras marcas”, així que si el del Dia resulta que fa el mateix sabor i té les mateixes propietats, i és més barat… Tant és, el nostre és millor, més guai. Però ves tu i fes-lo-ho entendre, saps? 😛

    MySpace és de la Newscorp? Què fort, no ho sabia!

  4. Cristina

    Muy de acuerdo con la entrada, ya es hora de que la música se libre y no limitada a una reproducción o a muchas de 30 segundos.

  5. El de Facebook Music és molt estúpid, diu algo com “si no sugieres a todos tus amigos que se hagan fans, no funcionará en tu perfil” i xorrades així.
    Ningú vol escoltar només 30 segons de cançó…

  6. Val, el comentari de dalt és meu xD

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s