Google strikes back

Correu electrònic, motor de cerca, traductor, mapes, blogs, llibres, documents, fotos, vídeos, xat, lector RSS, notícies, textos acadèmics, navegador… L’expansió de Google sembla no tindre fi. De vegades pot resultar molest que la companyia nord-americana controle la nostre activitat a la xarxa fins a aquest punt, però tenint en compte l’excel·lent qualitat dels seus serveis i la seua total gratuïtat, qui s’hi pot resistir? Mentre encara s’especula sobre el nou sistema operatiu Google OS i en som molts els que esperem una invitació per a provar la versió beta de la meta-xarxa social Google Wave, l’empresa ens sorprén amb la presentació d’un nou servei: Google Music.

L’experiència ens diu que, habitualment, quan Google presenta un nou servei la seua competència directa queda fulminada (i, si no, la compra com ja va fer amb YouTube). La qüestió és que gràcies a la seua modernitat, opcions de personalització  i preocupació pels detalls més mínims, el (imminent) monopoli de Google sembla més que justificable. Aquesta vegada l’empresa contraataca en el camp de la música, de manera que si esteu utilitzant el vostre Spotify no s’estranyeu si l’escolteu tremolar…

El funcionament de Google Music serà el següent: quan introduïm al motor de cerca de Google el nom d’algun músic, títol de cançó o d’àlbum, entre els resultats ens apareixerà l’opció d’escoltar completament les cançons i fins i tot de poder comprar-les (la fi de l’iTunes?). Açò és possible gràcies als acords que la companyia ha signat amb MySpace, iLike i Lala. De la mateixa manera (i ací és on Google marca la diferència) podrem cercar música introduint simplement un fragment de la lletra de la cançó (com fins ara havien fet Shazam o Midomi). Per si fóra poc, l’empresa també ha establert acords amb Pandora, imeem i Rhapsody de manera que ens ajudarà a descobrir nova música relacionada amb els artistes cercats (adéu Last.fm?). I sembla ser que tot això és només el principi.

La mala notícia és que, de moment, aquest nou servei només s’oferirà als Estats Units, ja que moltes de les companyies amb qui s’han signat acords estan operatives únicament allà. De tota manera, esperem que ens arribe prompte ací per tal de poder comprovar si estem davant d’una nova victòria del monstre de la xarxa.

4 comentaris

Filed under Google, Xarxa i música

4 responses to “Google strikes back

  1. Trobe que aquest servei pot rematar amb goear, però no amb spotify… mentre Google Music no arribe a oferir la possibilitat de fer llistes i cues de reproducció, la boleta verda no té per què patir 😉

    • segonpremi

      Dóna-li un poquet de temps a Google… A mi ja em sabria greu que desapareguéren coses com l’Spotify o el Last.fm, però és el que hi ha: darwinisme tecnològic!

  2. Mochilera pelirroja

    Jo encara espere la invitació del GoogleWave… sembla que el populacho no és massa important per a l’imperio googlerià

  3. Retroenllaç: Música a les xarxes socials: revelació o estafa? « decibels de ràdios veïnes

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s